Kerekasztal-beszélgetés

Intelligens oktatáspolitikai beavatkozások tervezése, gyakorlata

A felkért szakértőkkel olyan kérdésekre keressük a választ, hogy vajon milyen tudásra van szükségük a 21. századi oktatási szakpolitika alkotóinak és az oktatásfejlesztési programok tervezőinek és végrehajtóinak, miként érhető el, hogy a döntések alakítói és a végrehajtási szinteken dolgozók a megfelelő információk és tudáskészlet birtokában működjenek együtt, hogyan alakítják a nemzeti oktatáspolitikákat a globális politikai szervezetek (EU, OECD, UNESCO), illetve mit jelent a komplex adaptív rendszerekben való gondolkodás, hogyan lehetne ezt átültetni a hazai fejlesztések tervezésének és végrehajtásának gyakorlatába?

Az adatgyűjtés, adatbázisok fejlesztése és adatelemzések terén látványos fejlődés indult meg a világban, melyek támpontot adhatnak a differenciálni képes fejlesztéspolitikához is. Hol tart ezen a téren Magyarország? Mennyire segítenek a meglévő adatelemzések, kutatások a problémák komplexitásának, kontextusának megértésében, feltárásban? Ismertek-e bizonyítottan bevált szakpolitikai intézkedések más országok példájából, vagy az elmúlt évtizedek hazai gyakorlatából? Van-e markáns különbség abban, hogy a különböző kultúrájú térségekben mi működhet jól (pl. Európa különböző térségei, távol-keleti jól teljesítő oktatási rendszerek stb.)?

A beszélgetést moderálja: Szegedi Eszter
Beszélgetőpartnerei: Halász Gábor, Semjén András, Sió László és Szemenyei Mariann

Content | Menu | Access panel